باربری و اتوبار پاس

خدمات اسباب کشی ، باربری و بسته بندی

باربری و اتوبار پاس

خدمات اسباب کشی ، باربری و بسته بندی

راهنمای اسباب کشی آسان

اسباب کشی همیشه سخت است بخصوص اگر تجربه انجام آنرا نداشته باشید. قبل از اسباب کشی بهتر از با افراد مجرب مشورت کنید و برای آن برنامه ریزی کنید. 

 راهنمای اسباب کشی منزل

فصلهای گرم برای بسیاری از خانواده ها یادآور اسباب کشی است و هر سال با نزدیک شدن به روزهای پایانی خرداد ماه ، مستاجرها و افرادی که تمایل دارند منزل خود را به قصد خانه ای تازه جابه جا کنند، علاوه بر نگرانی پیدا کردن منزل مناسب، دغدغه مهم دیگری هم دارند که کمتر از دغدغه یافتن خانه مورد نظر نباشد. اسباب کشی و نقل و انتقال لوازم منزل عمده ترین دلنگرانی خانوارهای ایرانی پس از یافتن خانه است.

جمع آوری و بسته بندی، جابجایی و چیدمان مجدد وسایل منزل به نحوی که آسیبی به آنها وارد نشود گاهی اوقات تا یک هفته تمام وقت اعضای خانواده را می گیرد و این مسئله دلیل مناسبی است برای اینکه خانواده ای چند سال متوالی در منزلی سکونت می کند.

ترس و نگرانی از اسباب کشی و دردسرهای خاص آن موضوعی طبیعی است اما اسباب کشی خواه ناخواه اتفاقی است که روی می دهد.

تجربه و آشنایی با اصول صحیح جمع آوری اثاثیه ، بسته بندی اصولی ، حمل و نقل و چیدمان مجدد وسایل در خانه جدید علاوه بر سرعت در انجام کار و جلوگیری از آسیبهای احتمالی ، تا حد زیادی استرس ها و دردسرهای ناشی از این جابه جایی را کاهش می دهد.

در این یادداشت مراحل اسباب کشی را به ترتیب مرور خواهیم کرد تا در صورت مواجه با اسباب کشی به راحتی بتوانیم این پروژه را به نحو مطلوب به پایان برسانیم.

تهیه فهرست کارها

برای جلوگیری از سردرگم شدن، بهترین کار این است که لیستی از کارهایی که باید انجام دهید و وسایلی که باید جمع و جور کنید، تهیه کنید. میتوانید برنامه ای زمان بندی شده برای بسته بندی وسایل هم تدارک ببینید و تمام فشار اسباب کشی را در یک روز متحمل نشوید.

خرید لوازم مورد نیاز برای بسته بندی

برای بسته بندی ;بهتر وسایل و لوازم، به ابزار و تجهیزاتی نیاز دارید که اسباب کشی را منظم و راحت کند.

برای مثال حتما باید ظروف چینی و کریستالی خود را در جعبه های محکم و با پوشال یا سایر تجهیزات مشابه بسته بندی کنید تا هنگام جابه جایی آسیب نبیند بنابراین قبل از خروج این وسایل از کابینت ها باید کارتن های مقوایی برای بسته بندی، نایلون های بادی محافظ، پوشال و مقداری روزنامه باطله، نوار چسب های پهن و ماژیک تهیه کنید.

شروع بسته بندی

معمولا اولین بخش بسته بندی وسایل و لوازم خانگی مربوط به ظروف شکستنی، اشیای دکوری و لوازمی از این دست می شود و خوب است بدانید که هر قدر این وسایل را با دقت بیشتری بسته بندی کنید، در خانه جدید با خیال آسوده تری آنها را باز خواهید کرد. بهتر است لوازم شکستنی را در جعبه اصلی خودشان که معمولا داراری یونولیت ( محافظ و ضربه گیر ) است، قرار دهید. اگر این جعبه ها را دور انداخته اید، وسایل شکستنی را در روزنامه یا پارچه یا نایلونهای حباب دار بپیچید و درون یک کارتن محکم بسته بندی کنید.

جداسازی لوازم مختلف از یکدیگر

از بسته بندی وسائل متفاوت در یک جعبه یا به صورت درهم خودداری کنید. اشیاء هر اتاق یا هر قسمت منزل مانند حمام و... را در جعبه های جداگانه بسته بندی کنید تا هنگام باز کردن و چیدمان هر قسمت ;مجبور نباشید تمام جعبه ها را باز و در وسط خانه پراکنده کنید. به این ترتیب، اتاق خواب، آشپزخانه، اتاق نشیمن و حمام و غیره را به عنوان واحدهایی مجزا و مستقل در نظر بگیرید. هر روز ( در صورت نداشتن محدودیت زمانی ) به سراغ یک قسمت بروید و وسایل آنرا بسته بندی کنید. روی هر جعبه پس از اتمام کار روی هر بسته محتوی آنرا با ماژیک قید کنید. به عنوان مثال : ظرف کریستال ویترین - شکستنی

با شرکتهای باربری معتبر تماس بگیرید

می توانید شرکتهای باربری را در میان آگهی های روزنامه و اینترنت جستجو کنید یا از تجربه نزدیکان خود استفاده کنید.

تقسیم کار کنید!

بیشترین سنگینی بار اسباب کشی به عهده خانم های خانه است.

از همان ابتدا مسئولیت ها را میان افراد خانواده تقسیم کنید و هرکس وظیقه جمع آوری وسایل یک قسمت از خانه را بر عهده بگیرد. همچنین برای این که مجبور نشوید هنگام اسباب کشی جعبه های سنگین را جابه جا کنید، جعبه های کوچک تری انتخاب کرده و وسایل را در آن بسته بندی کنید.

جابه جایی گل ها و گیاهان

گلدان های بزرگ را به آرامی در گوشه های امنی از کامیون های حمل بار قرار دهید تا آسیب نبیند، چون راه چاره دیگری برای حمل این گلدان ها وجود ندارد؛ ولی درباره گلدان های کوچک، می توانید مجموعه ای از آنها را در یک جعبه محکم مقوایی، چوبی یا پلاستیکی قرار داده و داخل هر یک از گلدان ها ، چوبی به ارتفاع بلندترین گیاه فرو کنید. سپس نایلونی نازک را روی سطح دهانه و طرفین جعبه و همچنین پایه های چوبی فرو رفته در گلدان ها قرار داده و با چسب محکم کنید و حتما منافذی را برای تنفس گیاه باز بگذارید.

لباس ها و اشیای گران قیمت

لباس هایی را که به چوب رختی آویزان است، همانطور در یک پلاستیک بزرگ یا درون یک ملافه قرار دهید. اگر چمدان های بزرگ و جاداری هم در خانه دارید، می توانید لباس ها را درون آن جاسازی کنید. لوازم ضروری مانند حوله، مسواک، لباس های دم دستی را در ساک دستی تان قرار دهید تا به راحتی به آن دسترسی داشته باشید.

مجددا خانه را چک کنید و آن را نظافت کنید

پیش از اینکه خانه را ترک کنید به کمدها، کابینتها ، اتاق ها، انباری و پارکینگ سر بکشید تا مبادا شما یا کارگران وسایلی را جا گذاشته باشید.

فرهنگ سازی کنید و خانه ای که برای مدتی در آن ساکن بودید را نظافت کنید!!

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.